Home > web, Общи, Прозрения > Ново 10

Ново 10

Гледам, че от известно време някакъв или нещо рови из моя сайт, копира съдържание и слага връзки към оригинала. Погледнах – връзките са към novo10.com. Погледнах и сайта – копие на идеята на свейо, нйет, само дето автоматизирано събира новините през rss-а. Май. Всъщност, дреме ми оная работа. И като гледам, май ще са поредните, които ще натрупат точки за сметка на истинските автори, а после вероятно ще се продадат я на нетинфо, я на някой друг. Не завиждам. Само ме е яд, че за благодарност поне да не бяха сложили rel=”external nofollow”. Накратко – не подкрепям.

Ако материалът ви е харесал, подкрепете ме.
  1. October 14th, 2010 at 16:54 | #1

    @Киро

    @Гарга Рошава

    Или просто да бяха поискали разрешение, а? :-)

  2. October 14th, 2010 at 16:52 | #2

    @Киро
    ако приемаш дофолоу за материално обезщетение – значи да.

  3. Киро
    October 14th, 2010 at 16:17 | #3

    @Гарга Рошава
    а кое именно е „поправяне на нередностите – материално обезщетение ли?

  4. September 21st, 2010 at 19:09 | #4

    поправка – нямам нито едно влизане!

  5. September 21st, 2010 at 18:40 | #5

    @Мартин Петров
    типично по български – вместо извинение или поправяне на нередностите, най-лесно е да изметем с голямата метла. ми хубаво, предвид това, че за няколкото мои статии, пуснати там за около месец-два имам само едно посещение оттам – дреме ми. но не се прави така – това по принцип, ако някой иска да бъде коректен в тая тъпа страна!

  6. September 21st, 2010 at 18:28 | #6

    @Гарга Рошава - Явно колегите не са видели вашето “Пляс през ръцете”. Вашият блог ще бъде премахнат от n0vo10 и никога няма да получите trackback. До 1 ден ще поставим и форма в която може всеки добавен RSS да бъде премахнат.

  7. September 21st, 2010 at 16:16 | #7

    до мартин петров във връзка с долунаписаната точка 1.1.4. “Според закона на РБ всеки има право да ползва твоя публикация, като задължително спомене първоизточника (Освен ако изрично не е забранено с общи условия за ползване на съответния уеб сайт, такова нещо не виждам.)”
    хубав или по-скоро кух опит за аргументация, а всъщност е прах в очите. в моя блог има изрично упоменаване на реда, по който да става евентуалното цитиране на мои материали в комерсиални сайтове (какъвто очевадно е вашият ново-колко-беше-там) – http://garga-blog.com/copy-rights/ , а вие явно сте го нарушили, защото нямам спомен да сте ми отправили запитване, както и аз да съм ви дала писмено разрешение. за сметка на това редовно получавам тракбекове от вас. и, мссс, не е въпрос на завист, всеки си има паничка и може да си сере в нея колкото си иска, но подкрепям това, че печалбата на чужд гръб можеше поне да е подплатена с проява на елементарно уважение и зачитане на правата, а защо не и с някоя капка мед във вид на дофолоу линкове в замяна?

  8. September 21st, 2010 at 15:29 | #8

    @Мартин Петров
    Някъде да виждаш да съм те нарекъл в пряк текст крадец? А коментарът ми в блога ти е малко в ироничен стил.

  9. September 21st, 2010 at 14:57 | #9

    Здравей. Аз съм собственика на n0vo10.com. Не мислех да си губя времето и да се включвам в това, но уви ще отделя минута, за да напиша коментар по въпроса.

    Дo Николай Цветков:

    1. Във връзка с кражбата на публикации или “Бих бил доволен да ми крадат публикациите, ако печелех пари от сайта си.”:

    1.1. Кражба на публикации няма:

    1.1.1. Не ме наричай крадец – за клевета се отговаря пред закона.
    1.1.1. Собственоръчно и законосъобразно предоставяш rss feed, върху който акцентираш, слагайки го в близост до хедъра.
    1.1.2. Новините не са цели, защото не се представят в пълния им формат. Целите могат да се прочетат само от първоизточника.
    1.1.3. Не се взима цялата публикация, за да не се накърни авторството на публикацията.
    1.1.4. Според закона на РБ всеки има право да ползва твоя публикация, като задължително спомене първоизточника (Освен ако изрично не е забранено с общи условия за ползване на съответния уеб сайт, такова нещо не виждам.)

    2. Във връзка с извадка “Само ме е яд, че за благодарност поне да не бяха сложили rel=”external nofollow””:
    2.1. Първоначално беше dofollow. За да вдигнем малко сайта, в последствие решихме да го променим на nofollow за няколко месеца.
    2.2. Не мога да разбера -.един път “насираш” n0vo10, а после пишеш в блога ми едва ли не, че подкрепяш идеята, но линковете са nofollow и затова малко не ти допада. http://mpetrov.net/nov-proekt-novo-10-novini-na-bylgarski-novo10-kom#comment-5987

    3. Във връзка със същата извадка от коментара: “Бих бил доволен да ми крадат публикациите, ако печелех пари от сайта си.”:

    3.1. Не ме наричай крадец – за клевета се отговаря пред закона.
    3.2. Не крадем публикациите- погледни по- горе в т. 1
    3.3. Когато имаш достатъчно читатели и посетители на сайта, е редно да се печелят някакви приходи. Нали това е идеята на интернет рекламата. Това, че ти не го правиш си е твой избор.

    4. Извадка “Ако вкарат пълна автоматика, мога да им насера сайта за нула време. ”
    4.1. Да разбирам ли, че мислиш да ни “насереш” сайта ?
    4.2. Не използвай думата “насера” по наш адрес – във връзка с т. 1.1.1.

    До Longanlon:

    1. Във връзка с извадка от коментар “видях го и аз тва – заради такива не пускам пълни рсс емисии, щото копират всичко майка им шейба.”

    1.1. Ние не копираме, а разпространяваме и популяризираме вашата публикация(< 250 символа) без дори да ни заплащате за това.
    1.2. Познавам те. Видяхме се на p2p във Велико Търново. Знам и блога ти. Знам, че не си лошо момче. Ще те помоля да не ме псуваш. Не съм от хлапетата, за които говори тогава, че те заплашвали с физическа саморазправа и видиш ли да те видят колко си "голям" и да престанат. Просто най- добре си мери приказките, както аз го правя!
    1.3. Да си спамнал тракбеците няма как да стане – понеже системата съм я писал "from scratch", а не е готова свободно разпространяваща се система, както правят повечето хора в България.

    До Всички:

    1. Всички новини в n0vo10.com са части от вашите публикации, които вие собственоръчно, негласно и законосъобразно предоставяте чрез своя rss feed.
    2. Ако има сайтове, които не желаят да им разпространяваме публикациите, ще ги помолим най-любезно да се обърнат към нас, за да премахнем техните публикации от n0vo10.com
    3. Оставям този въпрос отворен. Всеки потребител или източник в n0vo10.com, който има въпрос винаги може да ми го изпрати – с радост бих му отговорил.

    С уважение, Мартин Петров.

  10. September 19th, 2010 at 23:08 | #10

    Бих бил доволен да ми крадат публикациите ако печелех пари от сайта си. Или ако търсех някаква публичност. Ама я помисли малко – ти печелиш читатели, те печелят от реклами, на базата на твоя труд. Кой е на далавера? И двамата, нали? :-D

  11. September 13th, 2010 at 20:39 | #11

    А относно dofollow nofollow мисля че вече е избор на човека/сайта дали да има или няма.По същата логика и аз искам да имам dofollow в тоя оня сайта при пост.

  12. September 13th, 2010 at 20:37 | #12

    Значи пич когато ти вземат рсс-то от някой по-голям сайт единствено можеш да си доволен че ти носи посещения/популятност и да си доволен че има нещо смислено в блога ти.Просто напиши един емайл на ново10 че не искаш да ти взимат рсс-то и мисля че ще намериш разбиране.

  13. September 13th, 2010 at 14:43 | #13

    автоматика, баце…

  14. September 13th, 2010 at 09:21 | #14

    @msss
    Както писах – просто не подкрепям. Дреме ми оная работа, нали. А на по-големите портали връзките са си както трябва. Можеш да прочетеш повече тук.

  15. September 13th, 2010 at 09:03 | #15

    Абе вие сте смешни.Почти всички големи портали ползват чужди новини дали чрез рсс дали чрес предоставяне.Като толкова много ви дреме за рсс-тата които ВИЕ подчертавам вие предоставяте филтрирайте или там каквото умеете да правите за да не ви крадат ценните “НОВИНИ”.Завист ли надушвам?

  16. September 12th, 2010 at 22:13 | #16

    @Longanlon Аз се радвам когато ме копират. Рано или късно хората стигат до истината. ;-) Ако вкарат пълна автоматика, мога да им насера сайта за нула време. Просто ще изчакам. :-D

    @Кръстю
    Да де, и при мен е същото. :-D За това само ги споменах с лошо и ги нагрубих, но все още спазвам политика на изчакване без да предприемам груби мерки. :-D

  17. September 12th, 2010 at 21:31 | #17

    Аз пък викам да копират, само золуми да не правят :)
    30 години и нагоре жената ми набива ,че само глупости дрънкам и правя и сега като видя някой да копира, или да ме цитира се кефя :) ))

  18. September 12th, 2010 at 19:22 | #18

    видях го и аз тва – заради такива не пускам пълни рсс емисии, щото копират всичко майка им шейба. и съм му спамнал тракбеците.

  19. September 12th, 2010 at 18:07 | #19

    @Владимир Иванов
    Да, и при мен беше в спама. Аз нарочно сложих плъгин да маха нофолоу от коментарите. Вероятно разчитат на чисти връзки от тракбак или как там му викат. За това го правят.

    П.п. А скоро видях, че връзките под аватарите са все още нофолоу, та събирам сили и нерви да ги поправя и тях.

  20. September 12th, 2010 at 17:49 | #20

    Трябва да е нещо, защото в блогът ми в WP , го засече, като спам коментари. Напоследък се нароиха няколко, но май там става ръчно, а при този подборът доколкото погледнах е на случаен принцип. А за dofollow линкове, вече почти не останаха мрежи с такива. Гледат от свежо и копират, но от там поне има шанс за посещения.

  1. No trackbacks yet.

Comments links could be nofollow free.